Механізм «кешбек» запроваджується передусім для боротьби з «нефіскальними» чеками, коли окремими несумлінними платниками споживачам надаються чеки, які не є фіскальними, проте на вигляд схожі на них.
Процедура повернення коштів «кешбек» така:
● купуючи товар на суму, яка перевищує 850 грн, покупець перевіряє чек на офіційному вебпорталі ДПС;
● якщо чек відсутній на офіційному вебпорталі ДПС, подається скарга через Електронний кабінет;
● якщо чек не був фіскалізований, продавця штрафують, а покупцю повертається вартість покупки, при цьому, товар залишається у такого покупця;
● покупець не зможе використовувати систему «кешбек» у нечесній конкурентній боротьбі;
● для подання скарги про недійсний фіскальний чек заявник має ідентифікувати себе через Електронний кабінет;
● застосувати штраф лише по факту надходження скарги буде неможливо – податкові органи мають довести, що продавець дійсно допустив порушення – встановити відсутність або недостовірність такого розрахункового документа;
● податкова служба насамперед оцінюватиме достовірність документів, доданих до скарги, а не лише правомірність дій продавця стосовно покупця;
● оскаржувати чек можна за умови загальної покупки на суму понад 850 гривень.
По матеріалам ГУ ДПС у Дніпропетровській області